XLVII Radomski Maraton Marszów na Orientację
![[MnO] Marsze na Orientację [MnO] Marsze na Orientację](https://imprezynaorientacje.pl/wp-content/uploads/2018/01/ludzik2.png)
ORGANIZATORZY
– Oddział PTTK Łucznik w Radomiu
– Klub Imprez na Orientację „SKRÓTY” Radom
– Publiczna Szkoła Podstawowa w Suchej
FORMA I KATEGORIE
W 2018 poza trasa na orientacje przygotujemy trasę pieszą i motorową. Obie wg oddzielnych regulaminów.
Trasy na orientację:
Przygotujemy pięć różnych map. Będą się one różnić poziomem trudności oraz dedykowaną grupą wiekową. Uczestnik sam zdecyduje jaki poziom trudności jest dla niego odpowiedni.
Poziom 0 – trasa szkoleniowa
Trasy prowadzą drogami lub ścieżkami, a mapa zawiera legendę. Ewentualne przekształcenia są bardzo proste i nie ingerują w mapę jako całość. Zwykle elementy do dopasowania. Będzie można nią przejść razem z instruktorem.
Poziom 1 – trasa początkujących TP:
2 etapy dzienne+ 1 etap nocny. Zespoły 2- 3 osobowe, 3×4 pkt. na OInO.
Wszystkie trasy prowadzą drogami i ścieżkami, w miarę możli
wości po linii prostej. Mapy bez większych przekształceń, mogą pojawić się elementy do dopasowania. Etap nocny po terenie miejskim i łąkowym – dookoła szkoły.
Trasa ta przeznaczona jest dla osób mających po raz pierwszy styczność z imprezami na orientację, a także uczestników urodzonych w roku 2004 lub młodszych, chcących być sklasyfikowanymi w kategorii TD Pucharu Polski Młodzieży.
Poziom 2 – trasa niezaawansowanych TT:
2 etapy dzienne+ 1 etap nocny. Zespoły 2- 3 osobowe, 3×4 pkt. na OInO.
Na trasie tej mogą pojawić się punkty kontrolne w niewielkiej odległości od dróg. Na mapie będą elementy do dopasowania i zagadki do rozwiązania. Etap nocny w terenie miejskim i łąkowym, kilka punktów kontrolnych będzie w lesie (łatwo te fragmenty trasy pominąć).
Trasa ta przeznaczona jest dla rodzin z dziećmi, a także uczestników urodzonych w latach 2001-2003, chcących być sklasyfikowanymi w kategorii TM Pucharu Polski Młodzieży.
Poziom 3 – trasa średniozaawansowanych TU:
2 etapy dzienne+ 1 etap nocny. Zespoły 1 osobowe, 3×4 pkt. na OInO.
Dla uczestników TJ i TU przygotujemy te same mapy. Podział jest sztuczny i wynika z wymogów Pucharu Polski.
Na mapie tej będą punkty kontrolne z dala od dróg, mogą pojawić się przejścia przez las na azymut bez drogi. Na mapie będą elementy do dopasowania i zagadki do rozwiązania trudniejsze niż dla TT.
Trasa przeznaczona jest dla osób dla których trasa początkujących nie jest już żadnym wyzwaniem, a także uczestników urodzonych w latach 1997-2000, chcących być sklasyfikowanymi w kategorii TJ Pucharu Polski Młodzieży.
Poziom 4 – trasa zaawansowanych TZ:
2 etapy dzienne+ 1 etap nocny. Zespoły 1 osobowe 3×3 pkt. na OInO, bez względu na wiek
Na tej trasie wszystkie chwyty dozwolone. Będą obroty, lustra, zagadki czyli to co inowcy lubią najbardziej. Aby nikogo nie zniechęcić polecamy tą trasę dla osób z dużym doświadczaniem w Imprezach na Orientację.
TEREN
Etapy będą rozgrywane głównie w terenach leśnych, o dużej ilości dróg i mikrorzeźby.
ZGŁOSZENIA:
Drogą elektroniczną: agata.malczewska@skroty.eu.org lub poprzez http://orienteering.waw.pl/pl/entry/team/571
Prosimy o zgłoszenia do 18 lutego 2018, po terminie wpisowe wzrasta o 50% i nie gwarantuje pełnych świadczeń.
ŚWIADCZENIA
– Dyplomy dla trzech najlepszych drużyn w każdej kategorii.
– Okolicznościowa naklejka.
– Komplet map dla każdego uczestnika.
– Potwierdzenie punktów do OInO oraz OTP.
– Weryfikacja OInO (wszystkie stopnie)
– Dwa noclegi w szkole
– Dostęp do natrysków z ciepłą wodą
– Dojazd na start etapów
– Gorący posiłek w sobotę
– Kiełbaska do ogniska między etapami dziennymi
– Protokół z zawodów dla zespołów (wersja PDF), należy podać adres e-mail.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
– Rajd nie ma charakteru komercyjnego, jest to impreza non-profit, odbywa się na zasadach samorealizacji.
– Należy posiadać miękkie obuwie na zmianę.
– Każdy zespół powinien posiadać: kompas oraz przybory do pisania i kreślenia, latarkę.
– Zgłaszający jest zobowiązany ubezpieczyć uczestników. Członkowie PTTK posiadają ubezpieczenie NNW.
– Impreza odbędzie się bez względu na pogodę.
– Za szkody wynikłe wobec uczestników, jak i osób trzecich organizator nie odpowiada.
– Zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.
– Osoby zgłoszone, ale nieobecne na imprezie tracą prawo do świadczeń i zwrotu wpisowego.
– Na imprezie obowiązuje punktacja Komisji InO ZG PTTK.
– Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko pod opieką dorosłego Opiekuna.
– Obowiązkiem uczestnika jest przestrzeganie zasad Karty Turysty, Kodeksu Drogowego oraz Fair Play.
– Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Organizatorów.
PROGRAM IMPREZY
Godziny mają charakter orientacyjny i mogą ulec zmianie
Piątek 23 lutego 2018
16.00 szkolenie dla wszystkich chętnych z czytania mapy
18.00 przyjmowanie uczestników w bazie
20.00 śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne.
Sobota 24 lutego 2018
09.00 uroczyste rozpoczęcie rajdu
10.00 start E1,E2 wszystkich kategorii
17.00 obiadokolacja w szkole
20.00 start E3 wszystkich kategorii
22.00 śpiewać każdy może, spotkanie integracyjne.
Niedziela 25 lutego 2018
09.00 uroczyste zakończenie rajdu
12.00 opuszczenie bazy
BAZA IMPREZY
Publiczna Szkoła Podstawowa w Suchej
ul. Szlachecka 88A 26-800 Białobrzegi
http://www.pspsucha.bialobrzegi.pl/